Första dagen på Gran Canaria


Böcker som ska läsas under semestern

Böcker som ska läsas under semestern

Dag 10 029. Jag somnade först strax efter kl. 00:58. Kl. 04:50 var det dags att stiga ur sängen. Jag hade inte fixat disken sedan igårkväll så frukost fick jag slänga i mig. En avocado och keso 🙂
Allt flöt på smidigt. Pappa vägde min väska och mamma tittade anklagande på mig för att väskans vikt inte riktigt var till belåtenhet.

Mamma:
– Hur många böcker har du däri?
Jag:
– Ehmm, vet inte, inte så många.
Mamma:
– Ärligt! Hur många?

Jag kände mig som om jag gjort något olagligt 😉

Flygresan gick bra och jag hann både läsa och sova under resans gång.

Solen lyste starkt här och det känns som en lagom varm sommardag med 21 grader i skuggan.

Väskorna kom som på löpande band 😉 båda samtidigt – bara efter några minuters väntande.

Hyrbilen från Hertz däremot tar sin goda tid på sig. Hit har jag kommit nu kl 14:40.

Vi fann bilen i det stora garaget utanför flygplatsen. Relativt gammal en. Något från mitten av 90-talet skulle jag gissa på. Jag öppnade passagerardörren. Va usch! Ett moln av rökduster träffar mig. Vi vädrade ur bilen för att både jag och mamma är överkänsliga mot cigarettrök. AC:n trycktes på och det blev ännu värre! Rena askan flög ur från fläktarna. Vi stängde av AC:n direkt och vevade ner rutorna. Det fanns ingen ork att ställa sig i en kö till Hertz där varje bilhyrare tog minst 25 minuter på sig – trots förbokningar.

Vi åkte och lämnade väskorna och begav oss ner till mataffären och köpte massa frukt, grönsaker, rökt ost (mycket god), juicer, vatten och diverse.

Väl på plats hann vi med att njuta i solstolen en stund och läsa. Rotfruktsgratäng och kyckling förtärdes.

På kvällen såg vi på Melodifestivalen på SVT World. Inga bidrag stack ut direkt – även om inget kunde uppfattas som direkt dåligt. Fruktansvärt svårt att höra vad de sjöng dock.

Lämna en kommentar